Vakblad Euclides
Jaargang 60 (1984-1985)
Euclides, jaargang 60 (1984-1985), nummer 1
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/060_1984-85_01.pdf
Bij het begin van de 60e jaargang
1
Euclides 60 jaar
2
Het "Meer en meer wiskundig" karakter der H.B.School met 5-jarigen cursus
3-13
Euclides 60 jaar
14
i
15-26
Euclides 60 jaar
27
Waarde en waardeering der wiskunde
28-40
Euclides 60 jaar
41
Enige opmerkingen over het onderwijs in de meetkunde in deze tijd
41-45
Euclides 60 jaar
46-47
De vormende waarde der wiskunde
47-51
Euclides 60 jaar
52
Nodig en voldoende, onnodig en onvoldoende
53-56
Euclides 60 jaar
57
Meetkunde met vectoren I (het uitgangspunt)
58-62
Euclides 60 jaar
63
Nog zonder kop of staart
64-70
Euclides 60 jaar
71
Naar een nieuw onderwijsprogramma voor de wiskunde
72-78
Euclides 60 jaar
79
Mededeling: Feestvergadering ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van de VVWL
79-80
Verslag van het associationsjaar 1 augustus 1983-31 juli 1984
80
Prijsvraag 'In de wiskundeles'
81
Kalender
81
Mededelingen: Jaarvergadering/Studiedag van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren; Wiskunde in het volwassenenonderwijs; Wiskunde-didactiek conferenties; HEWET in de onderbouw; Ars et Mathesis; PANAMA najaarsconferentie; VVWL-studiedag Gent 13 oktober 1984; PAO-Informatica nascholingscursussen
81-84
Euclides, jaargang 60 (1984-1985), nummer 2
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/060_1984-85_02.pdf
The mathematics teacher and new developments
85-87
Ontvangen
87
Leerstijlaspecten; veld(on)afhankelijkheid II
88-92
Leren en reflecteren in het wiskunde-onderwijs I
93-98
Bepalen van kansen
99-107
Examen vwo wiskunde A 1984, 1e periode
108-110
Recreatie
111-112
VrouWiskundig, Meisjes in het Wiskunde-onderwijs
113-114
Analysis I en II
113-114
Applying Mathematics, A course in Mathematical Modelling
113-114
Einführung in die reelle Analysis
113-114
Lineare Algebra 2
113-114
Mededelingen: Wiskunde verplicht?; HEWET Keuzeproblematiek in 4 VWO; ICOTS II; VrouWiskundig; Tiende gemeenschappelijke studiedag NVvW-VVWL; Meetkunde, ruim bekeken; Opgaven wiskunde A; OW & OC Symposium 'Wiskunde voor allen. Verplicht?'
114-116
Kalender
116
Euclides, jaargang 60 (1984-1985), nummer 3
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/060_1984-85_03.pdf
Leerstijlaspecten; rigiditeit versus flexibiliteit
117-122
Variabelen
123-130
Leren en reflecteren in het wiskunde-onderwijs II
131-135
'Naar aanleiding van...'
135-137
Of en òf
137-140
Wiskunde = denken
140
Recreatie
141-142
Jaarrede 1984
143-146
The Jackknife, the Bootstrap and other Resampling Plans
146
Mededelingen: De keuzeproblematiek in 4 vwo: wiskunde A of B?
147
Kalender
147
Euclides, jaargang 60 (1984-1985), nummer 4
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/060_1984-85_04.pdf
Een hoofdstuk zonder huiswerk
149-152
Differentiaalvergelijkingen in het vwo II
153-155
Inleiding tot de informatica en begrippen van basic
155
Wat is een buigpunt?
156-160
Leben und Werk von John von Neumann
160
Voortgezette wiskunde
160
Over het verdelen van aangeslibd land. Een brugklas projekt
161-168
Mededelingen: Wiskunde-didactiek conferenties; IGPME
168
Ellips en hyperbool in doorhangend touw
169-171
Mededelingen: Jaarvergadering van de VVWL; 10de NVWL-VVWL-studiedag; Leesportefeuille; Examen wiskunde l.o.
171
Kalender
171
Een volle bak
172-175
Optimaliseringstechnieken, Principes en Toepassingen
176
Steel- en bladdiagram
177
Korrel
177
Organisatie, informatie en computers
178-179
Computerschaak, schaakwereld en kunstmatige intelligentie
178-179
Natuurwetenschappelijk zakboekje 1983-1984
178-179
Recreatie
179-180
Euclides, jaargang 60 (1984-1985), nummer 5
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/060_1984-85_05.pdf
Zes kennisnivo's. Een nadere uitwerking
181-188
Waarom zou men het begrip oneindig gebruiken?
188
De XXVe Internationale Wiskunde Olympiade 1984
189-190
'In de wiskunde les' Kerstvakantie
191
Funkties gebruiken
192-197
The William Lowell Putnam Mathematical Competition
197
Differentialgleichungen
197
Computer simulaties in statistiek-onderwijs
198-203
Graphentheorie II, Erträge der Forschung
203
Applied abstract algebra
203
Docentenbijscholing HEWET
204-205
Sequentielle Schätzverfihren
205
Approximation Theory
205
Moeten de normen bij het CSE een transformatie ondergaan?
206-209
Holzwege zur Mathematik I
209
Rekenvolgorde
210
Recreatie
211-212
Mededelingen: Vrouwen en Wiskunde; Examenbesprekingen lbo, mavo, havo, vwo 1985
212
Kalender
212
Euclides, jaargang 60 (1984-1985), nummer 6
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/060_1984-85_06.pdf
Oproep [eindredacteur]
213
Meisjes samen?
214-217
Kalender
217
Het lbo- en mavo-examen wiskunde
218-224
'In de wiskundeles' De commutatieve eigenschap
225
Analysis
225
Verslag examenbesprekingen lbo/mavo-C en mavo-D wiskunde 1984
226-229
Methodische Philosophie
229
ir. R. Leentfaar, Kwadraatafsplitsen
230-231
Georg Cantor, Leben, Werk, Wirkung
231
H.N. Schuring: De 23ste Nederlandse Wiskunde Olympiade 1984
232-234
'In de wiskundeles' Grafieken en computers
235-236
Vom Mythos der Mathematischen Vernunft
236
Hewetaardigheden
237-240
Eindredactie
240
Recreatie
241-242
Mededelingen: Examenbesprekingen lbo, mavo, havo, vwo 1985; De staatssecretaris van onderwijs en wetenschappen; 10e studiedag VVWL-NVvW
242
Euclides, jaargang 60 (1984-1985), nummer 7
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/060_1984-85_07.pdf
Wiskunde A/wiskunde B en de studies economie en econometrie
245-248
Tien Jaar VVWL
249-250
Epistemologie
250
Correctie van cijfers
251-252
Twee soorten wiskunde
253
Mathematische Grundlagen der Kartographie
253
Examen vwo wiskunde A 1984, 2e periode
254-256
Applied Math
256
Wiskundige problemen en toepassingen
256
Het onderzoeksproject 'Heuristisch wiskunde-onderwijs'
257-262
Situatiebeschrijvingen in wiskundeteksten
Gebruik je hersens!
263-266
Het HEWET-advies van de APVO-2
267-268
Jahrbuch überblicke Mathematik 1983
268
Konstruktive Geometrie
268
Leesportefeuille
269-270
Einführung in die endliche Geometrie I, Blockpläne
270
Notulen
271-272
Recreatie
272-273
Mededelingen: Brief van NVvW en NVON aan staatssecretaris; Wiskunde verplicht?; Congres van de VVWL, Eeklo, 29 juni-1 juli1985; Inaugurele rede prof.dr. J. van de Craats; SLO-publikatie
273-276
Kalender
276
Euclides, jaargang 60 (1984-1985), nummer 8/9
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/060_1984-85_08-09.pdf
Ten geleide
277
Selectie en diagnose
277-281
Recreatie
281
Compendium Euclidis Curiosi: Dat is, Meetkonstigh Passerwerck etc. Amsterdam 1673
281
Een wiskunde toets
282-284
De leerling en de toets
285
Twee interviews
286-289
Mededelingen: Burgerinformatica; Werkgroep voor Onderwijs in de Statistiek (WOS)
289
Toetsen
290-293
Cijfers geven
294-297
Mededelingen: Burgerinformatica; Nederlandse Wiskunde Olympiade 1985
297
Beoordelen in de onderbouw: een verkenning
298-302
Oproep
302
Wat wordt niet getoetst, en kan dat wel?
303-305
Mededeling: Nieuw examenprogramma wiskunde havo
305
Kalender
305
Een interview met leerlingen
305-307
Gedachten over de didaktiek van machine-architektuur
308-324
Euclides, jaargang 60 (1984-1985), nummer 10
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/060_1984-85_10.pdf
Rondom de evenredigheid
325-334
Het gebruik van letters
335-338
Op weg naar oplosmethoden mat ruime toepasbaarheid
339-342
Einführung in die endliche Geometrie II, Projektive Räume
342
Probleemoplossen, heuristieken en realistisch wiskunde-onderwijs
343-347
Examen vwo wiskunde A 1985, 1e periode
348-351
Examen vwo wiskunde B 1985, 1e periode
351
Wiskunde toepassingen in de economie
352-356
Mededelingen: Mededelingen: Eindredacteur; Goed gedaan; Jaarvergadering; Vlaamse Wiskunde Olympiade
356
Kalender
356