Vakblad Euclides
Jaargang 16 (1939-1940)
Euclides, jaargang 16 (1939-1940), nummer 1
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/016_1939-40_01.pdf
De psychologische argumenten en richtlijnen voor de vernieuwing van het onderwijs in de wiskunde
1-23
Erratum
23
Over ingekleede vraagstukken en vergelijkingen
24-29
De functies \( y = \frac{ax^2 + bx + c}{px^2 + qx + r} \) en \( y = \frac{ax^2 + bx + c}{px + r} \)
30-32
Iets uit de didactiek van de wiskunde
33-37
Vraagstukken - Vraagstuk II
38
Enquête over logarithmentatels
38
Ingekomen boeken
39
Philosophie der anorganische natuur
40-43
Geometrisieren im Bereiche wichtigster Kurvenformen
40-43
Leerboek der vlakke meetkunde.
40-43
Historische Studiën XXI
44-64
Euclides, jaargang 16 (1939-1940), nummer 2
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/016_1939-40_02.pdf
[Historische studiën XXI (vervolg)]
65-84
Outline of the history of mathematics
85-89
Over het magnetisme
85-89
Sur les égalités multigrades
85-89
Funfstellige Logarithmen- und Zahlentafeln
85-89
Een nieuwe uitgave van het periodiek systeem
85-89
Ingekomen boeken
89
Korrel XLII
90-91
De karakterisering van de goniometrische functies door middel van een functionaalbetrekking
92-99
De meetkundige vaktaal
100-103
Archimedes IX
104-112
Euclides, jaargang 16 (1939-1940), nummer 3
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/016_1939-40_03.pdf
[Archimedes IX (vervolg)]
113-132
De gegevens in de werkstukken van het eindexamen in de Beschrijvende Meetkunde
133-137
Begrijpen en Weten
138-139
Natuurkunde voor het middelbaar en voorbereidend hoger onderwijs
138-139
Vreemde woorden in de Wiskunde
138-139
Korrels XLIII en XLIV
140-144
Congruentieeigenschappen in de Stereometrie
145-160
Euclides, jaargang 16 (1939-1940), nummer 4
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/016_1939-40_04.pdf
[Congruentieeigenschappen in de Stereometrie (vervolg)]
161-165
Het getalbegrip in het nieuwe leerplan
166-196
De differentiaalrekening en het limietbegrip op de Middelbare school
197-218
De differentiaalrekening en het limietbegrip op de Middelbare school
218-219
Korrels XLV en XLVII
220-221
Der deutsche Verein zur Förderung des mathematischen und naturwissenschaftlichen Unterrichts e. V. 1891-1938
221-223
Beginselen der Beschrijvende Meetkunde
221-223
Grondslagen der Boldriehoeksmeting
221-223
Aankondiging
223-224
Euclides, jaargang 16 (1939-1940), nummer 5
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/016_1939-40_05.pdf
De ontwikkeling van het getalbegrip
225-239
Hoofdcommissie voor de normalisatie in Nederland
240-242
Uit het verslag van de Staatscommissie 1939
243-245
Korrels XLVII-LI
246-254
Ingekomen boeken
255-256
Euclides, jaargang 16 (1939-1940), nummer 6
https://archief.vakbladeuclides.nl/bestanden/016_1939-40_06.pdf
Het werkstuk van Malfatti
257-259
Enquête over Logarithmentafels
259
Enkele opmerkingen naar aanleiding van de voordracht van Dr. Gerretsen over de differentiaalrekening en het limietbegrip op de Middelbare school
260-263
J.C.H. Gerretsen, Antwoord
264-270
Hoofdcommissie voor de normalisatie in Nederland
271-276
Schoolboeken
277-281
bijlage: tabel Aantal scholen en leerlingen bij het VHMO op 15 september 1939
Logarithmen-, rente- en discontotafels. Uitgave E van Noordhoff's Log.- en rentetafels
282
Ingekomen boeken
283